Här framgår hur du ansluter dig till förbundet: Välkommen att ansluta dig till oss!

Det finns tre sätt att ansluta sig på. Självklart kan du vara såväl medlem som utbildare och även ansluta din verksamhet. Du är betydelsefull och vi vill ha dig med!

1. ANSLUTEN MEDLEM / INSTRUKTÖR

Simskoleförbundet arbetar för att sprida information om simskola och verkar för att verksamheterna ska hålla en god kvalitet. Genom att bli medlem stödjer du oss i detta viktiga arbete.

Varför bli medlem

• Du ingår i ett nätverk med många års samlad erfarenhet och kunskap.
  • Du får alltid ett förmånligt medlemspris på våra inspirationshelger med intressanta föreläsare.
  • Du har rösträtt vid årsmötet.
  • Du får köpa klortåliga baddräkter eller badbyxor från AWP-design till ett fördelaktigt medlemspris.
  • Du får lösenordet till medlemssidan på webben.
  • Du får vända dig till oss med frågor och funderingar som rör barn och simning. Vi har tillgång till medicinsk rådgivare, doktor  Ludmilla Rosengren.

Hur gör jag för att bli medlem i Simskoleförbundet?

• Läs igenom riktlinjer för babysim HÄR (klicka) vilket ger dig som instruktör bra och nyttig kunskap inför ditt viktiga arbeta.

Välkommen!

Har du frågor får du gärna kontakta medlemsansvarig@simskoleforbundet.se

2. ANSLUTEN VERKSAMHET

Som ansluten verksamhet ger du en viktig och betydelsefull signal till blivande och existerande kunder, samt andra intresserade, att ni som verksamhet bryr er om kvalitet och utveckling.

Dessutom får verksamheten en rad fördelar

• Ni får marknadsföra er verksamhet via vår hemsida.
  • Ni får rätt att använda Simskoleförbundet logotyp i ert material.
  • Ni finns med på våra informationslistor över anslutna verksamheter.

Hur gör vi för att ansluta verksamheten?
För att vara ansluten som verksamhet rekommenderas ni att följa dessa riktlinjer för babysim som du finner HÄR (klicka)

Anslut er idag - det är lätt och fördelaktigt!

Har ni frågor angående anslutning av er verksamhet kontakta verksamhetsansvarig@simskoleforbundet.se

3. ANSLUTEN UTBILDARE

Det är viktigt att det finns bra instruktörsutbildningar i simskola för små barn på flera platser i Sverige. Utbildningarna ska hålla en hög kvalitativ nivå och utbildaren har ansvar att säkerställa att instruktörer som blir godkända har den kunskap de behöver för att kunna undervisa och vägleda familjer i baby och barnsimverksamhet på ett kunnigt och pedagogiskt sätt.

Du kan som utbildare ansluta dig till Simskoleförbundet. Då marknadsförs du på vår hemsida. Vi i förbundet hänvisar de som är intresserade av att utbilda sig till er.

Klicka här för att gå genom checklistan på vad som krävs av dig som utbildare, scanna in och skicka till info@simskoleforbundet.se.

Har du frågor angående utbildare vänligen kontakta info@simskoleforbundet.se